onsdag 18 april 2012

Radio V97 har tystnat

Min kompis Lena har sorg. Hennes favoritradiokanal har tystnat. Vad ska hon nu lyssna på, undrar hon. V97 har varit ett sällskap till vardags såväl som till fest sedan 2004 men nu är den alltså borta. Trist. Så här står det på hemsidan.

Onsdag 18 april 2012

Radio V97 tystnade i natt!

På grund av minskade intäkter har Radio V97 fått problem med att orka betala upphovsrättskostnaderna för den musik som spelas. Vi har därför, i konsekvens med det avtal som finns och av respekt för upphovsmäns självklara rätt till ersättning för sitt arbete, beslutat att omgående och tills vi funnit en lösning avbryta sändningarna från radion. Detta gäller både via FM-bandet och via weben.
Vi återkommer med information så snart vi vet mer.
 


En mig närstående person påpekar också nedanstående på radiostationens hemsida. Folk har tydligen trott att vi hade ett samröre men så är inte fallet. Jag har bara gjort reklam för kanalen. Om ni som skrev sidan fortfarande läser här så vill jag bara meddela att ingen har anropat mig om problemet. Det skulle vara intressant att få veta hur det har gjorts. Ingen har ringt, ingen har mailat eller på annat sätt hört av sig. Nu kan jag bara önska er som jobbade på V97 lycka till.

Tillägg:
Jag känner mig manad att meddela att jag och min kompis Lena i 14 månader har varit utsatta och svårt drabbade av en stalker som bedrivit en fullständigt vidrig smutskastningskampanj med idel falska beskyllningar och lögner mot oss. Det är med all säkerhet denne person som hört av sig till V97 med sitt falska förtal. Sedan i går är sidorna åtminstone tillfälligt stängda och förberedelse för åtal med krav på kraftigt skadestånd har inletts.


Så här står det på V97:s hemsida:

Nej då, Radio V97 har ingenting med Vallentunabloggen att göra!
Det förekommer då och då att lyssnare till radion, och även företag som vill sälja tjänster, kontaktar oss på V97 när de egentligen söker innehavaren av bloggen, Monica Antonsson. Orsaken är att det på Vallentunabloggens förstasida finns en så tydlig och omfångsrik beskrivning av V97, att en del falaktigt får intrycket att det finns ett samröre mellan oss båda.
Vi har på V97 naturligtvis inget emot att radion marknadsförs vare sig på Vallentunabloggen eller någon annanstans, men för att rätt skall vara rätt och för att rätt upphovsman skall få såväl ros som eventuellt ris vill vi klargöra detta.
Vi har anropat innehavaren av Vallentunabloggen och påpekat problemet, men där har man inte valt att reagera på det hela.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar