torsdag 5 november 2009

Majoriteten i Vallentuna offrar barnen!

I min barndom hette rektorn - det fanns bara en - Josef Andersson. På hans tid fick ingen enda unge trilla igenom det finmaskiga skyddsnätet. Om en elev kom efter såg man helt enkelt till att han eller hon kunde komma i fatt.
Det sker inte idag.
Jag har i min närhet barn och ungdomar som för länge sedan halkat efter i skolan och som nu är närmast chanslösa. De får ingen som helst hjälp.
Jag tar det igen. De får ingen som helst hjälp.
Orsaken stavas pengar. Barn offras för att politikerna helt enkelt struntar i dem. Det är den bistra sanningen i Vallentuna 2009 och så har det varit länge nu. Jag kan bara hoppas att någon tar tag i saken och att de som driver nuvarande linje såväl skäms som får sin nattsömn störd.

2 kommentarer:

  1. Vadå "Majoriteten i Vallentuna offrar barnen"? Offrar? Ingen som helst hjälp? Politikerna helt enkelt struntar i dom? Vad är det för trams! Det finns inga politiker i Vallentuna som struntar i barnen. Inga lärare heller föresten - förhoppningsvis. Och antyd inte att det skulle vara bättre ställt i kommuner med annan majoritet.

    SvaraRadera
  2. Anonym 15.00
    Just det.
    De får ingen som helst hjälp.
    Om lärare och politiker inte struntar i ungarna, vad beror det då på????
    Svara på det om du kan!

    SvaraRadera