måndag 6 april 2009

Om att gå lös på en cykelkorg...

I lördags kväll var jag på kalas. Jag sov till och med över. När jag på söndagsförmiddagen kom med tåget till Bällsta station och skulle ta cykeln hem hade något hänt. Min cykel är normalt försedd med tre cykelkorgar, en fram och en på var sida om pakethållaren. Jag har nämligen ingen bil utan cyklar vanligen till affären.
Men när jag nu kom med tåget var en korg borta medan den andra var slängd på marken intill cykeln. Korgen framtill, som är fast monterad, var söndersparkad. Åh, så kul några snorungar måste ha haft med detta på lördagskvällen. Deras ölburkar ligger kvar på marken.
De hade dessutom sparkat sönder tidningsstället till Citybladet eller vad det heter.
Om någon alltså hittar en svart cykelkorg slängd någonstans i Bällsta är den troligen min. Slå gärna en pling i så fall.
Bällstahäxan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar