tisdag 8 december 2009

Mitt i Vallentuna Steget No 1 - Grattis!

Så har då Mitti Steget kommit i brevlådan med huvudnyheten att vallentunaborna äter mest penicillin av alla. Den är tjock och ser rätt okej ut. Tre allmänreportrar och en sportjournalist ska sköta det redaktionella. Anna Wilson och Calle Godani är säkra kort. Maria Gunnarsson är för mig ett oskrivet blad. Spännande. Och så Jonny Andersson på sporten. Härligt att se dig igen!
Men det låter väldigt mycket.
Ingen lokal tidning har hittills fått ekonomi i den ekvationen. Inte ens DN när de gjorde sin nordostbilaga. Men säljchefen heter Dennis numera. Han är kanon. Kanhända blir han den förste att fixa den finansieringen.
Veckans tidning innehåller skapligt med lokalt material men reportaget på sid 22-23 handlar om Årets grymmaste julpynt som tydligen finns i Norsborg. Det funkar för att det var tävling. Annars inte. Sammantaget bra tycker jag. Hoppas det fortsätter så. Lycka till!
Synd bara att tidningen får stå oemotsagd, att den inte har någon konkurrent. Det drar ner.

Angående artikeln "Brott kan ligga bakom arbetsplatsolycka" på sidan 4.
Jag kan troligen vaska fram en initierad person som kan berätta. Ring om ni är intresserade.

Angående artikeln om Kattfonden på sid 5.
Två avundsjuka grannar har i minst ett år förtalat Lena Engen bakom hennes rygg genom att beskylla henne för ekonomiska oegentligheter. När Mia-skandalen var som störst försökte de få mig att skriva om det. Jag uppfattade att det var för egen vinnings skull och avstod. Är det som vi ser nu resultatet? Ja, jag vet inte. Men jag har säkert mailen kvar om intresse finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar